THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

September 4, 2009

Cold Hard Fact About My Family, TAKE NOTE DR MAHATHIR MOHAMAD

tregerak hati aku nak tulih something lepaih baca blog dr. chedet.

"Your life makes interesting reading and so is your outlook on life. Long ago many poor Chinese gave their children to Malay families, which is why we often see many Malays who look like Chinese."

bukan nak memangkah kata2 dr. chedet tapi just nk voice out opinion aku. xsuma poor chinese gave their children to malay families due to poverty, some just giving them away just like a toy give just the child aint the gender they want.. thats fact!! wanna prove? this is the cold hard truth. the story of my life! the story of the outcast!!

take my family for big goddamn example. mummy aku mmg darah chinese, dilahirkan dlm keluarga chinese, kluaq dari rahim sorang chinese, tapi dihulurkan kepada keluarga angkat mummy aku yg berketurunan melayu. why? kenapa? sbb diorang miskin? sbb xmampu nak bela anak sbb xmampu nak bagi makan? GUESS AGAIN!! NO! the main reason why they give away my mum for adoption is only because she is a girl, n for chinese a boy child is far far better than a girl. poverty? aint teh question. diorang ada 9 anak kalau campuq mummy aku n diorang mampu nk bela suma tapi still gave my mum away. ay mungkin kalau mummy aku sorang ja yg dipinggirkan utk dibela oleh keluarga melayu ble la kita sangkal tapi cuba bayangkan mummy aku ada sorang lagi adik pompuan yg dilahirkan dari keluarga yg sama, chinese, tapi diberikan juga kepada keluarga melayu. poverty again? nah! sbb adik mummy aku tuh baby gir,sbb tu kena bagi kat keluarga melayu, sbb diorang xmau bela anak pompuan. apadahal kalu nk guna alasan miski, lepaih mummy aku lahir dna diberi kepada keluarga melayu, ada sorang baby boy dilahirkan dan depa simpan baby tuh n then bila ada baby pompuan len lahir diorang bagi kat orang? thats fact! nak cakap pasai msikin n poverty? keluarga angkat yg aku pggl family skrg ni diorang 10 kali lg miskin dr keluarga chinise yg buang mummy aku stil depa survive, still depa able to make it through, susah sehat2 belaka, slamat sampai besaq. apa lagi alasan untuk buang anak?

jangan sesekali cakap kat aku yg bagi anak kat org len len atas alasan miski. family aku miskin, xpenha jadik masalah utk kami survive teh life of this pathetic world. we make it through just fine. itu bezanya kami dgn depa. apa diorang igt ababy2 tu mainan kat pasar malam, ble maen bagi2 jew kat org. it a life form motherfucker n u guys should be the one u got kill. cuz thats what u guys really deserve! u guys dun deserve to live, u guys just another pathetic motherfucker u cnat handle the pressure of life, so u guys give up n hold down ur sword rather than keep on fighting! fuck u guys! till the end of my life, i'll fuck all of u, u son of bitches pathetic dogs!!!

maybe korang yg baca ni xkn paham apa yg aku rasa, sbb bukan hampa yg dlm situasi ini.. cmna outcastnya aku rasa bila dipinggirkan cmni. nak kata fmaily anak yg bela mummy aku baek, ya diorang mmg baek tapi bukan suma ikhlas sayang kami sbg ahli keluarga. sestgh ja yg betul2 kasih kat kami, ya la akn kami ni org terbuang, mana ble nak ckp byk. xdak hak utk bersuara. tapi kami xbyk komplen, kami terima naseb kami seadanya. kami redha. kami enjoy semana yg boleh. kami xkomplen. sbb tu aku maki kak aku bila dia kata yg dia nak carik balik family chinese yg buang mak aku dulu, what the fuck noor hawa? org dha buang kita watpa kita nak terhegeh2 carik balik depa? u xdak maruah ka? org dha xmau kita, watpa kita nak pi kat depa? sedaq ckit diri tu, kita ni org terbuang, golongan yg org xmau, watpa kita nak carik depa? biaq la depa mai sujud pun kat kaki mummy, i xkan sesekali bagi chance utk depa mai n sentuh fmaily kita. never gonna happen. ist suck i noe, but we r better off without any of those motherfuckers. we'll survive just fine!!

sincerely,
Adam Ar-Rashid Bin Mohamad Rasdi


p/s- walau hina mana pun bangsa aku, aku tetap berbangga utk panggil diri aku melayu sbb sehina2 melayu, melayu tetap bela anak xkira laki ke pompuan n melayu xpenah buang anak just sbb dia pompuan. ya, aku melayu walau kulit aku putih, ya aku melayu malau mata aku sepet, ya aku melayu walau ada darah cina yg mengalir dlm badan aku, sampai mati pun aku xkan mengaku yg aku cina. n lepaih ni jgn tanya pasai pa aku xmau blajaq mandarin sbb watpa aku nk ckaap bahasa org sedangkan aku melayu!

10 Spits On My Face:

enyheartsdiamond said...

yeah..kita melayu!;)

enyheartsdiamond said...

yeah..kita melayu!;)

not my story said...

babe.. now i know the reason y you dont consider yourself as a half blood chinese

Sharifah Aishah said...

adam, kita xboleh ckp jgk.. my arwah nenek was chinese and was given to malay family because at that time, when jepun dtg,they will kill all the chinese yg jadi tali barut british. so, my granma was taken care by melays because of that situasion.......
despite of that, i never admit it that im chinese jgk..
hurm... melayu ttp dihati...

N said...

woo,rileks dude..che det main blasah ckp jer tuh..dy tak faham situasi sebenar..bkn dia yg alami mender nih..

ps: dh tgk vid kt blog aku?

aCe+ said...

eny- yeah, xkan melayu ilang didunia!

aCe+ said...

eny- yeah! xkan melayu hilang di malaysia!

aCe+ said...

not my story- yes.. i wont even be saying half. i am purely malay, eventhough deep inside i know thats a big goddamn lie. its just the fact i hav eto live with

aCe+ said...

sha- tu time darurat sha , xpa r. time tu mmg susah gila2. ni family chinese aku mmg kaay kot, millionaire now i guess, nak buang anak watpa?

aCe+ said...

N- dia mmg r dah tua nyanyuk! dah. terbaek!!! ha3

Blog Archive