THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

February 5, 2009

ANAK HARAM YANG XSEDAQ DIRI

masuk campuaq ada batasnya dan sempadannya.
menyebuk ada masa dan waktunya.
menggganggu hidup org ada hadnya.
menyusahkan org ada bebalnya.
kenapa utk mengecapi keamanan dan ketenangan dalam hidup amat payah dan perik? kenapa hidup yg tenang dan damai ada harga yg perlu dibayar? perlukah semua kesulitan ini semua dihadapi.soalannya yang patut diterjahkan, mampukah kita menghadapi semua dugaan ini..hidup bukan macam lagu Hujan-Dugaannya.hidup penuh pancaroba.cabaran dan kepayahan bergolek2 menghentam kita kian hari..namun apa yang mampu kita lakukan..apa pilihna yang tinggal? halang batu2 pahit yang bergolek dengan melawannnya? mampukah kita? mengelaknya? sampai bila kita mampu, yang pasti, akhirnya suatu hari nanti kita akan terkena dan tersadung jatuh.atau adakah kita akan terus terjatuh pabila batu pertama yang bergolek terus menghempap kita..pergolekan batu2 celaka itu hanya fasa pertama dalam kehidupan..fasa seterusnya bolehkan,mampukah, terdayakah kita untuk bangun semula dan meneruskan perjalanan hidup yang pastinya lebih berliku dari sebelumnya? hanya kita yang mampu mencoretkan ceritera hidup kita sendiri..kita yang mewarnainya sendiri, mencacatnya sendiri..namun penghargaan harus diberikan kepada golongan ini.setidak-tidaknya mereka mereka mencuba untuk mengawal hidup mereka dengan dua tangan sendiri yang dikurniakan tuhan..sementara yang lain, memilih jalan mudah..membiarkan hidup dikawal oleh tangan2 halimunan yang bagai bermain anak patung.
aku xpenah nk komplen.aku xpenah masuk campuq.tapi hidup aku dah sampai tahap dimana aku perlu bertindak..tapi apa dayaku.aku hanya sekakakng kera ditanah jajahan orang yang lebih SAMPAH dari aku tapi merupakan tuan punya..aku mampu.aku tahu aku mampu.tapi aku ada makpak yang sentiasa menghalang api kemarahan aku ynag hendak aku lepaskan kepada orang yang sepatutnya..hormat..aku sudah lali dengan perkataaan ni..hormat orang yang lebih tua..aku sudah jelak dengan ayat itu..bukan disebabkan orang yang mentuturkannya tapi disebabkan fakta yang diwar2kan dari mulut diorang..aku punya prinsip..prinsip yang mungkin sestgh org xsuka tapi aku suka.."respect only the people that know how to respect you"..aku tahu aku muda.aku perlu menghormati org yg lebih tua dari aku...tapi, aku tetap diriku..aku xboleh nak respek org camtu ja..hanya org yg tahu respek aku, akan mendapat respek aku..org muda pun perlu direspek..mmg.agak keras dan kuang ajaq.tapi perlukah kita menghormatikan org yg lebih tua yg cibai, lancau, perangai cam babi, setan bertopengkan manusia? perlu? pelru aku menjaga adab dan susila aku? selama ini memang aku mencuba, berlakon utk menghormati org2 yg cibai ini demi hanya utk tidak menjatuhkan air muka ibu bapa aku.kalau x mmg ang dah makan penerajang aku dah anak haram oit!!!!! haram jadah!! xsedaq diri anak haram, anak angkat..anak angkat mana boleh ambik harta pusaka, bodoh!!!! setan!!! xsedaq diri..tok wan aku dah cukup baek nak bela ang sebab ang tu anak haram, mak ang dulu romen n ngandung buang ang, tok wan aku ynag kutip.skrg cmni ang nk balas jasa dia? jasa abah aku yg jaga ang sebagai abg yg caring? ang nk tuntut harta tok nenek kami? sapa ang? sedaq diri..go n learn the truth before u speaks, asshole..anak angkat mmg xboleh ambik harta pusaka.ang brani nk lawan kat court? jom..ang brani nk repot polis? silakan..oh, lupa ang dah wat pun repot polis td..haha..bodoh2.aku dah ble agak, mesti polis tu gelakkan ang, bodoh..ang mmg bodoh
RIDWAN ARYANDI BIN ABDUL GHANI MMG BODOH!!!!!

6 Spits On My Face:

hannah joe said...

sabaq deq sabaq.
manusia macam2

LotsOfLove-Pearls said...

abang u ker?

mmm.. LOL keliru..

aCe+ said...

hannah joe- dah setel dah.smlm dah setel.thanx for u concern akakku.

aCe+ said...

rekha- bkn..pakcik i..dia anak angkat yg xsedaq diri..thanx for ur concern

LotsOfLove-Pearls said...

mmm..
naseb bek setel dah..

kekadang kita kena sedarkan insan2 tertentu yg 'terlupa' dirinya..

hehe..

aCe+ said...

rekha-2r..org2 xsedaq diri ni payah kot nk handle

Blog Archive