THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

November 19, 2008

*Past Is Past*

kenapa sesetgh manusia amat sukar untuk menghadapi perubahan dalam hidup? kenyataan yg pahit untuk ditelan oleh sesetgh insan.. walaubagaimanapun liku2 itu tetap diharungi jua walaupun apa carapun kita guna untuk mengelaknya..tanpa kita sedar, suatu hari nanti kita bagai berada di dunia yg berbeda hanya kerana terlalu taksub untuk menjauhkan diri yg menerima perubahan yg sedang berlaku..

masa pantas berlalu.sedar xsedar usia kita kian menggapai langit..usia mendewasakan kita dr persepsi fizikal..namu mentaliti manusia hanya akn mengalami evolusi jika individu itu sendiri yg membenarkannya..

susah sangatkah untuk mengharungi perubahan?
ya susah jika hati kita masih tidak merelakan..
ya, jika kita masih meragui diri sendiri untuk mengadaptasikan diri di dalam situasi yg baru..
ya, jika kita tidak percaya pada diri sendiri..
ya, jika kita hanya bagai katak di bawah tempurung..
ya, jika kita masih mahu berada di takuk yg lama buat selama2nya..

masa untuk berubah? kita silap..masa tlah berubah tanpa kita sedari..kiat yg kadang2 terleka dibuai mimpi yg dicipta sendri telah tertinggal jauh..kita masih di mentaliti yg sama,tempat yg sama,sikap yg sama namun dunia telah lama berubah..apa yg mampu membedakan kita dengan org yg lain yg masih dibuai mimpi indah ciptaan sendri hanya LANGKAH yg kita akan ambil selepas ni..

*Past is Past* bak kata seorg sahabat aku semalam-Azlina Salmi' semasa dia menasihati aku untuk berani brubah dan tinggalkan kenangan masa lalu di belakangku.. masa depanku ada didepan mataku tapi aku masih ragu2 untuk menggapainya..mungkin aku terlalu terikat dengan perkara silam yg sentiasa menghantui fikiran ku..aku cuba untuk melupakan namun aku tidak cukup kuat untuk menghapuskan jejak2nya dr fikiranku.. memang..aku sentiasa nmpak kuat di luaran tp aku sendiri sedar aku amat lemah terutama dlm segi perasaan dan hati..aku xmampu melawannya tapi aku tidak pernah berhenti mencuba..aku sentiasa mencuba tapi apa kudratku.. hasutanya terlalu kuat untuk ku tempuh..namun perubahan telah mengambil langkahnya terhadapku..samada aku mahu seiring berjalan bersama dengan perubahan tersebut, hanya masa yg mampu menentukannya..

4 Spits On My Face:

***....:::baby:::...*** said...

hahahahaha....
to0oll adam past is past
xgna nk igt ag..
aku cnf0m k0 ley lpa dia
xley spnuhnye p0n xpe juz
igt dia juz fren je k...
cayo2 adam u can d0 it...:P

aCe+ said...

well thanx baby..smpat gak ang usha blog aku ek..thanx nway cuz stop by

Shank said...

this is different from you. in a good way though. hehe

aCe+ said...

shank- what do u mean by different?

Blog Archive