THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

May 2, 2013

Luahan Hati Patriot



Percaya Atau Tidak Aku Bukanlah Penyokong Politik Yang Tegar. Kadang-Kadang Tu Memang Nampak Perbuatan Aku Lebih Berat Untuk Satu Pihak Yang Berpolitik Tapi Itu Bukan Situasi Sebenar. Aku Tak Minat Politik, Diulang, Tak Minat Tapi Tetap Kena Ambil Tahu Sebab Sekarang Aku Adalah Pengundi Berdaftar.

Lagi Dua Tiga Hari, PRU13 Tiba. Excited? Tak Sabaq Nak Tau Sapa Yang Menang? Untuk Aku Tak. I’m Freaking Nervous Because Based On What Had Happened, Its Going To Be A Tough Call For Both Sides. Its Everyone’s Game To Play, Dan Sesapa Pun Boleh Menang Dari Pandangan Aku. Apa Yang Aku Betui Betui Takut Ialah Apa Yang Bakal Berlaku. Pakatan Dengan Harapan Rakyat, Ini Kalilah, Ubah,  Dan Barisan Dengan Kestabilan Dan Rakyat Didahulukan. Ya Kalau Betui Pakatan Take Over, Congratulation, Lead Us Towards All The Changes That You Guys Claimed You’ll Create And Untuk Barisan, Kalau Betul Kalah Step Down Peacefully, Jangan Jadi Sore Losers. Pengundi Pakatan Akan Respect Lebih Kalau Betul You Guys Kalah, And Raise The White Flag Without Any Sort Of Negative Retaliation. Try To Walk In Pakatan’s  Shoes For Once And Look Back On Your Previous Mistakes On Why People Desperately Urge For Changes And Work Your Way Back To The Top. Take It As A Wake Up Call To Clean Up All Your Mess. Its Not The Matter Of How You Were Knockdown But Its About How You Get Back Up.  Lebih 50 Tahun Memerintah, Dan Aku Tak Boleh Deny Semua Kebaikan Yang Telah Dibuat Tetapi Bagi Sesetengah Pihak Apa Yang Hampa Buat Masih Tak Cukup Sebab Tu Banyak Yang Bangkit Menuntut Perubahan.

Untuk Geng Geng Pakatan Rakyat Pulak, Let Say Barisan Still Menang, Still Holds Majorities in Parliamentary Seats, Jangan Jadik Kera Sumbang Yang Hanya Tahu Protes. Terima Kenyataan, Yang Rakyat Malaysia Tidak Menerima Segala Janji-Janji Manis Yang Hampa Plan Nak Buat Untuk Ubah Pentadbiran Negara. New Malaysia Rises? Yes, That’s Ring True To Anyone , Banyak Rakyat Dah Makin Sedar Dengan Perubahan Yang Perlu Dilakukan Tapi Mahukah Rakyat Malaysia Berubah? Itu Persoalan Yang Bakal Terjawab 5 Mei Nanti. There’s Only One Way To Win The Throne of The Government In Our  Constitutional Monarch System, Win The General Election With A Landslide Victory, That’s The Only Way. Tapi Kalau Kalah Macam Mana? Tolonglah, Tak Mau Dah Street Rally, Demostrations And Whatnot. Yes, You Claimed That It Is The Only Way To Let Your Voice Heard, But Is It The Best Way? Terima Kenyataan Kalau Kalah, Again, Jangan Jadik Sore Losers. Apa Itu Pembangkang? Salah Satu Komponen Untuk Check And Balance The Ruling Party If There’s Something Fishy In Their Administration. Kalau Kalah, Accept The Fact Yang Malaysian Still Not Ready For Changes, And Work Your Way Again To The Top In GE14.
Aku Anak Malaysia, Lahir Kat Malaysia, Jati Diri Dan Patriotisme Yang Sangat Tebal. Aku Tak Suka Tengok Negara Kucar-Kacir. Ya, Aku Suka Akan Perubahan, Ya Aku Suka Akan Kestabilan. Jangan Kerana Terlalu Nak Sesuatu Kita Lupa Apa Yang Paling Penting, Negara Itu Sendiri. Jangan Kerana Terlalu Ingin Memerintah Atau Terlalu Ingin Untuk Mengekalkan Kuasa Kita Lupa Untuk Mempertahankan Apa Yang Kita Sedia Ada. Jangan Kerana Politik Kita Berpecah Belah Dan Memberi Peluang Orang Luar Untuk Mengambil Kesempatan. Apa Apa Pun Terjadi, Kita Semua Masih Di Bawah Payung Yang Sama, Payung Jalur Gemilang. Berpolitiklah Secara Aman, Sebelum Dah Selepas Pilihan Raya Umum 2013. Ini Hanya Luahan Hati Seorang Anak Malaysia Yang Sangat Sayangkan Negara Sendiri, Negara Yang Unik Dengan Kepelbagaian Kaum Dan Tradisi.

P/S- Politic Never Dirty, But Politicians Are Different Matter

0 Spits On My Face:

Blog Archive