THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

May 11, 2009

Racism?

aku ni racism x? maybe kalau kat campus susah nk usha sbb pusing kanan melayu, pusing kiri, melayu, maybe ada la bila pusing2 tu terpandang kaum2 bumiputera yg len slaen melayu yg further study kat uitm, tapi perbezaan ketara ble nampak kalau aku balik penang, melayu, cina india sama banyak ja aku rasa..so racism ke aku? aku sendri xtaw r nk determine sbb tadi aku dah stat keja dah balik kat swenz kopitiam, xbyk perubahan kali ni. cuma ada muka2 baru yg menyerikan swenz n muka2 lama yg aku xmuak nk usha. tapi tadi sedang aku wat keja aku, ari ni aku mintak jadik waiter, maleh nk wat bar lg, so keja aku serve makanan ja la. kedai aku mmg slalunya penuh ngn customers cina jew, melayu kadang2 india jarang2. as a waiter, tugas aku ambik order, antaq order n bwk bil n then clear table, tu ja. tapi tadi aku pasan yg aku ni bg service double standard kot. aku layan customers melayu first class, customers cina cam besa ja. racism? ntah la. kalau mai bab kaum ni, mmg kita slalu utamakan kaum kita tol x? so betullah apa org kata, malaysian ni mmg penuh ngn banyak race n cultures n nampak macam harmoni abih r tapi itu hanya pada dasar, di dalam entiti malaysia itu sendri keadaan sebenarnya tegang, kalau tercetus apa2, still kita akan stick ngn kaum kita bukan kita nk berdiri sebagai malaysian. ini just pandangan aku, apa yang aku nampak n apa yg aku lihat, mungkin pada pandangan orang len berbeza.ntah la

4 Spits On My Face:

blitzizni said...

i am an international person & malaysian.

aCe+ said...

izni- ahaks..

ima said...

ah ko...
kja elok2....
hapy holiday...

aCe+ said...

imah- thanx. ko pun sama. keja leklok, jaga diri bek2 kat kl tu. oit bella, tlg tgk2kn si muncung ni taw

Blog Archive