THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

August 1, 2009

Silent Is Golden

dalam sesetengah situasi kita sebenarnya perlu untuk hanya mendiamkan diri dan observe persekitaran kita dan belajar mengadaptasikan diri dengan keadaan kerana persekitaran kita bukan satu entiti yang kekal, ianya berubah mengikut keadaan dan masa. kerana, kadang2 bila kita buka mulut dan bersuara kita hanya akan memperbodohkan diri sendiri dikala kita cuba untuk menjadi hero keadaan dengan bersuara dan berlagak pandai. diam itu kadang2 emas, kerana buakn sahaja kita berjaya untuk membuat pihak2 lain tertanya kenapa orang yg petah bercakap mendiamkan diri pada waktu dimana orang beranggapan kita akan lebih banyak bersuara. ya, dalam keadaan perbincangan keluarga semalam aku pilih untuk mendiamkan diri bukan kerana aku takut, bukan sebab aku tiada usul untuk diperdebatkan, tapi aku pilih untuk diam untuk tidak mengeruhakan lagi keadaaan, aku diam untuk memerhatikan kelibat para sepupu2 aku yang lain, aku diam untuk mempelajari tujuan dan niat mereka, dan aku berjaya memperoleh apa yang aku nak pada malam semalam. aku berjaya, membuat mereka tertanya2. aku berjaya membuat mereka memperbodohkan diri mereka sendiri. well played aCe+, congrats to urself!

2 Spits On My Face:

Sharifah Aishah said...

we r always need 2 adapt n adopt ourselves in any kind of situation.;...

aCe+ said...

sha- thats aite

Blog Archive