THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

About Me

My photo
He Walk Among Us, But He's Not One Of Us

December 4, 2008

Secebis Pandangan

kadang2 kesukaran mengajar kita untuk melihat dengan terang dalam kegelapan,
kadang2 keperitan mengentalkan jiwa untuk terus berjuang,
kadang2 kesukaran mengukuhkan apa yg rapuh untuk teguh melangkah
kadang2 kealpaan membawa padah yg durjana..

+++++

Ya, kita semua manusia biasa..alasan yang amat tipikal untuk digunakan pasa saat kesilapan dilakukan..tapi jika ber ulang2 kali, lemau benar rasanya untuk ditelan dengan hati yang membara..

++++

Sekilas pandang, kita terlepas menangkap hati2 yang terluka dengan sifat kita yang selama ini disangkakan ideal dan disukai ramai..kita patut lebih tahu bintang yang sirna lebih terang itulah bintang yang paling mudah untuk tersungkur dan membelah awan lalu mencium muka bumi..namun, kita tetap dengan ego kita untuk keraskan kepala, pekakkan telinga dan butakan mata..sampai bila?

++++

keadaan memaksa, tapi pilihan ditangan kita..keputusan yang berburu bakal diakhiri dengan penyesalan yang tiada berbelah bagi..pilihan dibuat harus dengan minda yang stabil..namun kita terlalu mentah untuk memerangi semua ni..apakan daya..

++++

pasangan kekasih molek bersama,
hati bertemu mata bersua
curang hatinya tiada di duga,
penyesalan ini pengajaran buat semua

++++

pernah terfikir untuk melarikan diri, tapi ke mana hendak dituju? mampukah kita hidup di atas bumi yang nyata tanpa sebarang perlindungan dari org yg tercinta? mampukah kita tidur lena dibuai mimpi enak dikala kesejukan menusuk tulang semasa menumpang alas di kaki lima? senangkah jika kita mahu hidup atas daya usaha sendiri? mampukah? jangan buat keputusan yang bodoh..fikir positif dan negatif keputusan yang bakal diluahkan..penyesalan tiada penghujung menanti atau hidup bahagia dibuai mimpi.

4 Spits On My Face:

blitzizni said...

haish~ knapa tiba aku trut mmahami. hurm. luahan ini mcm mluahkn apa yg aku rsa. ha kn aku dh jd jiwang cm jebon. haish. aku sukalah entry neh!

aCe+ said...

he3..actually aku merapu ja..ha3..tgk rsendri..byk flaws kowt..ngn xtersusun..aku tulis td xdak point pun.maen tulih ja..tgk2 dah panjang..ha3

Dearie Pearls said...

ummm...
nice ar ayat2nyer..
suke bc.. ulang2 lagi.. hehe..

Anonymous said...

lotsOfLove- tulih ni tgh2 mlm sblom tido..time tuh tetiba idea byk plak mai.so, tulih ja la..he3.thanx

Blog Archive